News

Working together to reduce aircraft ground damage At the 2nd Ground Damage Stakeholders" Meeting in Barcelona, Arjen Balk, safety culture and human factors specialist at NLR Air Transport Safety Institute presented a new approach to human factors ...

Why business aircraft go off the runway more often At the 58th annual Business Aviation Safety Seminar in Montreal, last April, Gerard van Es of NLR-ATSI revealed in his presentation that 35 per cent of all takeoff and landing accidents with busine...

Multi-agent dynamic runway incursion risk modeling At the Third Symposium on Games and Decisions in Reliability and Risk (GDRR 2013), which was organized in Kinsale, Ireland from 8-10 July 2013, Sybert Stroeve of NLR-ATSI was an invited speaker. He...

Excursion risk contaminated runway 13 times higher Safety statistics show that runway excursions are the most common type of accident reported annually, in the European region and worldwide. The most important contributing factor identified is the ...

Overleven vliegtuigcrash geen wonder meer De kans dat een passagier bij een vliegtuigongeluk betrokken raakt is tegenwoordig minimaal en van passagiers die wél de pech hebben dat hun vliegtuig crasht, overleeft ook nog eens een groot deel....

Kennis over veiligheidsmanagement in de luchtvaart Tijdens het veiligheidscongres van de Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) op 5 juni in Rotterdam, hebben Marijn Giesberts en Gerben van Baren van het NLR Air Transport Safety Institute, een presentatie gegeven over veiligheidsmanagement en veiligheidscultuur vanuit luchtvaartperspectief.

«   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12   »
Subscribe to RSS
Contact Us: Tel: +31 88 511 3500 Email: info@nlr-atsi.nl Contact form